Stjärnor för en stjärna

Publicerat den 2011-02-25 klockan 16:12:29
Jahopp.. då var det fredag igen. Veckorna går vansinnigt fort alltså. Christian är i Finland hela helgen så jag och pojkarna får helt enkelt sysselsätta oss själva, det ska nog gå bra.

Vi ska börja med Jacobs rum i helgen ialla fall, jag var inne och skulle beställa tapeter förrut men ville ha ett sista utlåtande av Jacob innan jag tog ett beslut så jag fick låna med mig katalogen hem... INTE BRA !
Såklart fanns det en tapet med dinosaurier på, såklart ! Jag hade ju redan bestämmt att det skulle bli en tapet med stjärnor, en tapet som han inte skulle tycka var töntig om ett par år liksom. Det händer ju en del de närmsta åren.. Jag började en övertalning som hette duga, men då parerade Jacob med något jag inte alls var beredd på. Han körde hundvalpsögon och - Ja ja mamma, vi gör väl som du vill, det är ändå du som kommer bestämma. Jag bryr mig ändå inte...SUCK !!! Han börjar bli slipad alltså, men jag är inte dummare jag. Vi kompromissade han valde sin dinosarietapet, jag valde en randig som matchar perfekt. Nu ska han tydligen ha en röd matta också, den är han benhård på, jag blir antagligen tvungen att muta honom för att få honom att vilja ha en annan färg.



Det är inga vidare katalogbilder dom har på nätet, men det tyget som är på kudden är samma som tapeterna jag valde, Jacob valde som sagt den tapetern med dinosarier och vi kommer köra varannan bård med min och varannan med hans... det kommer bli super snyggt. 
Tapetern kommer från Keek - A - Boo, Midbec och den skulle landa i butiken senast tisdag.
Under hans säng som är ganska hög, eller väldigt hög är den faktiskt ska vi måla med magnetfärg och kanske kritfärg. Sen ska hans skrivbord stå under sängen. När vi bodde i Göteborg så målade jag halldörren med just såndär magnetfärg och kritfärg, det blev riktigt cool och jag är säker på att det kommer bli jättebra i Jacobs rum, men ärligt talat kommer jag inte ihåg att den var så galet dyr, 500 kronor för 1/2 liter !! Vi behöver minst 1 liter och det skulle iof bli billigare då, ca 800 kr! Tyckte det var dyrt... får se hur vi gör.

Jag är väldigt nöjd iallafall och jag hoppas att Jacob är det också. Hoppas hoppas han kan tänka sig att ha en annan färg på mattan nu bara... för röd ? Nja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0