Kaskadkräkning på fredagkvällen

Publicerat den 2011-02-19 klockan 11:13:59
Att vara förälder är väldigt spännande, den ena dag är aldrig den andra lik. Jag som har kommit ifrån bebistiden är ganska så säker på vissa saker, jag vet tex att jag får sova på natten utan problem... trodde jag !
igår kväll stog jag i köket och plockade undan disken efter middagen. När jag kommer ut i vardagsrummet och ska plocka in det sista ser jag att lillgabbe sitter med handen över munnen och ser väldigt bedrövad ut, han hade spytt. Det var kräk i hela soffan, golvet, bordet och ja han hade till och med lyckat kräkas på sin egen rygg. Det ända stackaren kunde få fram var - förlåt för att jag spydde i soffan mamma.
Vi insåg ganska snabbt att det inte var tal om magsjuka utan att han hade ätit lite för mycket, lite för snabbt. Men ändå blir man lite orolig, magsjuka är det absolut värsta som finns, jag föder hellre 10 ungar på raken än att få magsjuka.
När en unge är sjuk här hemma lägger vi honom i våran säng, vi vill ha koll helt enkelt. Denna natten blev det jag som sov i sängen med Gabbe och Christian sov på soffan. Gabriel sov sött hela natten, men jag reagerade på vartenda andetag. Att få en spya i nacken när man ligger och sover är inte roligt och såfort han rörde sig lite satte jag mig upp i sängen. Jag sprang även in till dom stora pojkarna några gånger för att jag tyckte mig höras hulkande. Dom blev ganska trötta på mig efter ett tag när jag stormade in som en galning och undrade vem som kräktes...
När jag väl hade kommit till ro och insåg att vi inte var drabbade av magsjuka hörde jag ett hysteriskt gråt från killarnas rum, FAN FAN FAN nu börjas det.. men det var bara lite växtvärk.

Jag är väldigt glad att alla är friska och glada idag, dessutom är jag väldigt tacksam att bebistiden är förbi och vakna nätter är ett minne blott.


Nu ska jag strax ta och göra iordning mig och pojkarna, vi ska åka till Borås och träffa mamma och pappa/ mormor och morfar. Vi ska bowla lite tänkte vi. I eftermiddag ska Christian möta upp oss och lilla familjen ska käka på restaurang. En perfekt lördag helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0