såhär kan det gå...

Publicerat den 2011-08-21 klockan 10:53:16
Hej på er vänner.... 

Tänkte jag skulle visa hur det ser ut i min mage just för tillfället.

 
Nu ligger slutspurten framför dig.
Den tredje och sista trimestern börjar kring vecka 29 och pågår till vecka 40.
De flesta kvinnor ökar i vikt med ungefär 5 kg denna period.
Den här veckan väger bebisarna drygt ett kilo och är ca 38 cm lång från topp till tå.

Alla sinnen är nu utvecklade. Barnens pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker.
Barnen kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern.
Förmågan att minnas har utvecklats, barnen lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med.
Underhudsfettet bildas och fingernaglarna växer.
Det kan kännas som om du varit gravid i evigheter nu och samtidigt kan man känna oro över förlossningen.
Gör en lista över saker du behöver förbereda och sysselsätt dig med den, om du behöver distraktion!
Du kan börja titta på namn till bebisen och tänka på livet efter förlossningen.

Jag börjar känna mer att jag freakar ur, jag är helt livrädd för vad som komma skall, hur i hela friden ska jag kunna ta hand om TVÅ bebisar och två stora barn ? När ska jag få sova, äta, typ andas... ?? Nä jag ska vara ärlig, jag är livrädd....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0