Min pärla...

Publicerat den 2010-11-30 klockan 14:22:25
Tisdagar är inte min favoritdag, känner mig alltid lite mörbultad och "bakis" efter alla jobbtimmar. Skulle åkt in till stan idag, men det blev inställt... faktiskt skönt.

Ska strax åka iväg till Falköping med en annan scoutmamma och fixa grejer till helgens julbazar, Gabbe får hänga med.

Har precis kommit hem från utvecklingsamtal på Gabriels förskola - en riktig pärla ! Det är vad han är min lille grabb. Man blir ju hyffsat mallig när förskolepedagogerna överöser ens barn med posetiv kritik... Gabriel är faktiskt bra på det mesta, både inlärning och det sociala, som att vara en bra kompis ect. Jag tycker att det är just det som är viktigt när man är fyra år, att man är en bra kompis, fungerar i grupp och förstår att allt inte handlar om just den själv. Men min lillkille kan räkna både fram och baklänges, han kan alfabetet och vet vilka bokstäver orden börjar på, dessutom kan han skriva sitt namn... Tycker det är bra jobbat ! - okej jag är inte så mycket för just "mitt barn kan ditten och datten" men ibland får man faktiskt vara lite skrytig och det är väl därför man bloggar ändå ? eller.. ?? ;)


i morgon är det 1:a december och jag tror att jag ligger lite efter...



jag hatar krims kramms, så en massa små skit prylar vägrar jag köpa bara för sakens skull. Men jag vill inte att barnen ska bli mega bortskämda och få lyxpaket en hel månad, varje dag ! Så därför ser den ut såhär, noll fantasi. Får se vad jag hittar när vi är i Falköping sen då, för ikväll måste den ju fixas !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0