sluta tyck så jävla synd om dig själv !!!

Publicerat den 2010-12-03 klockan 10:16:06
Det här med att tycka synd om sig själv föresten, alla människor tycker synd om sig själv ibland, eller hur ?! Men ändå är det så himla fult, jag vet inte hur många gånger jag har hör att jag ska sluta tycka så jävla synd om mig själv. Ibland är det synd om mig, ibland är det synd om grannen... men man får inte visa det, för då är man en svag människa.. eller ? Om man aldrig får tycka synd om sig själv hur tusan ska man kunna gå vidare med det som har gjort en ledsen eller vilken känsla man nu känner och gå vidare i livet ? Ju äldre jag blir ju oftare kan jag faktiskt erkänna att det är lite synd om mig och att jag är ledsen för då repar jag mig snabbare, jag ältar inte allt i en evighet. Jag har också lärt mig vilka människor i min närhet som faktiskt kan svälja sin tycka synd om stolthet och trösta istället för att ge mig dåligt samvete för att jag är ledsen över något. Jag undrar om detta är typsikt svenskt, eller är det bara människor i min egen omgivning ? Jag kan faktiskt se stora skillnader på min egen familj och vänner, vissa blir förbannade när man är ledsen vissa tröstar... och som sagt jag har lärt mig vart jag ska vända mig till.

bara en liten eftertanke

#Just det, är det okej att tycka synd om sig själv ? eller ska man låsa in sig i ett rum tills det har gått över för att inte förpesta för sina medmänniskor ?

Kommentarer
Postat av: Katja

Hej :o)

Ibland tkr jag man får tycka synd om sig själv :o) Jo simma/vattengympa vill jag verkligen..

2010-12-03 @ 12:38:13
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej Gumman.

Jag har haft en trevlig läsning. Har helt missat att du startat en ny blogg :-( Det är klart att man får tycka synd om sig själv, men man ska inte gräva ner sig. Många gånger är det mycket lättare när man har fått "gnällt av sig" tyckt synd om sig, en stund och då är det bra att man har människor omkring sig där man kan göra det. Puss & Kram Ska fortsätta att titta in här nu..Krama alla grabbar, stora och små..

2010-12-03 @ 19:48:25
Postat av: Jejo

Man måste må skit ibland för att uppskatta de bra dagarna. Tänk om allt vore bra jämt, vad tråkigt det skulle vara, för att inte tala om förutsägande. "Hur har din dag varit?" "Bra!"

2010-12-04 @ 19:26:09
URL: http://jejos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0