julgranen...

Publicerat den 2010-12-10 klockan 12:05:34
Är hemma med en minisjukling, har med andra ord en massa tid här hemma och vill faktiskt pynta julgran. Nu har vi iof ingen gran att pynta och enligt Jacob ska granen inte införskaffas förens den 23 dec. 7 år som han är har han ju en himla massa erfarenhet av just julgranshopping.
Något säger mig att jag så snällt får vänta med julgranen finns ju annat roligt man kan sysselsätta sig med, baka pepparkakshus (eller bygga, för baka gör man ju inte) ska vi göra när julgransshoppingsexperten kommer hem från skolan.


När är lagom att köpa gran och pynta hemmet igentligen ? När jag var liten hade vi upp adventssjärnor och stakar just den första advent, sen kom väl det andra typ 22-23 dec eftersom mina systar fyller den 21 dec och dom skulle slippa ha julkulskalas. Sen jag flyttade har jag på nått sätt hållt fast i dem där traditionerna, som jag tror är ganska vanliga i många familjer, att man smäller upp julgran och pynt bara ett par dagar innan julafton. Men nu har jag ändrat mig. Allt ska fram så fort som möjligt, sen ökar vi successivt under hela december...genom att  köpa mer givetvis !



julbaum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0